woensdag 28 juli 2010

Starbucks vs. gratis koffie op het werk


Werknemers laten koffiebars links liggen voor gratis koffie op het werk.

In tijden van recessie telt elke euro. Werknemers besparen zelfs op hun vertrouwde kop koffie die ze halen op weg naar het werk. Ketens zoals Starbucks hebben de laatste maanden hun verkoop sterk zien dalen. Hoewel er in Antwerpen een vestiging is bijgekomen, heeft de koffiegigant een hele hoop filialen moeten sluiten.



Verkopers van koffiemachines zien dan weer hun verkoop sterk stijgen. Werknemers zouden immers meer en meer hun bakje troost van de koffiemachine op het werk halen. Koffie op het werk is doorgaans gratis, terwijl je in een koffiebar al makkelijk 2 euro betaalt voor een gewone koffie.

Door de crisis zijn bovendien heel wat mensen ontslagen. Voor de overgebleven werknemers betekent dat vaak dat zij meer werk moeten afhandelen. Daardoor is de tijdsdruk ook toegenomen. Een half uurtje om een bakje koffie buiten het bedrijf te halen, zit er voor velen dan ook niet meer in.

bron: Jobat.be

Geen opmerkingen: